40.000'in eşiğinde...

40.000 km olmamıza 1000km'den az kaldı. Bakım lambası km değil ama yıl önce dolduğundan iki aydır yanıyor. Geçen defa aynı zamanda da ilk bakım olan bakımda Bİka Esenyurt yetkili servisi tercih ettikten sonra öylesine yaptığım bir kontrolde hava filtresinin Mais olmadığını görüp sırasıyla önce servise sonra merkeze sorular sordum, şikayetler ettim ve sonuç olarak servisin istediği parçayı kullanabileceği gibi garip bir cevapla yüz yüze geldim. Renault onaylı muadil parça kullanmaya hakları vardır gibi garip bir cevap onarımlar dışındaki yetkili servis ısrarımı da sonlandırmış oldu. Bu yüzden Esenyurt Sanayi sitesi karşısındaki temiz bir parçadıdan 880 TL karşılığı Renault-Castrol 10w40 4lt yağ, Hava, Polen, Yağ filtreleri ile karter tapası ve contalarını aldım. Fazladan almam gereken sadece yağ filtresi dış kabını sökmek için 27 mm lokma ve Renault 8mm kare tapa sökme ucu oldu. Artık hafif bakımlar bende... Bunları almadan önce de 10 gün arayla 2 defa kasyeriye gidip geldim. İkisi de neredeyse 100kms hız ortalamasıyla ve birinde 5,5 diğerinde 5,8 lt gibi ortalama tüketimler eldi ettim. Mesafe malumunuz 1600 km civarında. Çok yavaş gidildiğinde de rakam 4,8 lt gibi birşey oluyor. Bu nedenle artık keyfi olarak sürüş süresini uzatmak için yavaş gitmiyorsam 100kms altına inmenin çok fark etmediğini anlamış oldum. Kısaca 1600km yolu 90 ile gidip 4,8 yaktırsaydım 76,8 Lt, 110-120 ile gidip 5,8 lt yaktırırsam 92 lt yakıt harcamış oluyorum. Kabaca 16 lt fark oluşuyor. Bu benzinin bugünkü pompa fiyatıyla 380tl fark yaratır. Gidiş geliş için düşünününce yorgunlukla beraber bu fark kolaylıkla göze alınabilir hale geliyor. 90 ile giderseniz bu mesafe 17 saat, 115 ile giderseniz 14 saat... 3 Saat fark yeterince yorulmuş ve sıkılmışsanız çok değerli hale gelir... Yazarım yine ara ara. Ama çok çok ara veriyorum :)

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Ses sistemi

5500. Km