Geri görüş kamerası montajı.

Geri manevralarda daha önce kullanıyor olduğum daha büyük ve ağır olan BMW 520i aracımı rahatlıkla park edebiliyor olmama karşın Clio'yu hem yeni boyasını çizmekten çekinmekten dolayı hem de yüksek cam eşikleri ve küçük pencerelerinden dolayı parketmekte zorlanıyordum. Bu kısa zamanda alışılabilecek ve ortadan neredeyse tümüyle kalkabilecek bir durum olmasına rağmen alınan risk boya hasarı ile ilgili olduğundan kamera uygulamasını hayata geçirmeye karar verdim. Bunun için bir kameralı plakalık, bir ekran ve gerekli bağlantı parçaları temel ihtiyaçlar. Teybinde bir video girişi olan arkadaşlar bu konuda daha şanslı.Sadece bir kamera bağlantısı ile teybin ekranından park manevralarına destek almak mümkün. Benim bağladığım sistem ise harici bir ekran ve kameradan oluşuyor. Bunun teyp ekranına göre artıları da var aslında. Birincisi yanaşırken teybin açık olmaması zorunluluğu. Eğer görüntüyü teybe verecekseniz doğal olarak teybin açık olması gerekiyor. Benimki neredeyse her zaman açık olmasına rağmen aniden verilen bir yanaşma kararında ya da müzik dinlenmeyecek kadar kısa yolculukların sonunda geri gidebilmek için teybi açmak ve kısa da olsa sistemin açılmasını beklemek gerekiyor.Bunlar harici ekranlı sistemde bulunmayan olumsuzluklar.Sistemin cevap verme süresi de çok kısa olduğundan hemen aktive oluyor. Ben zaman zaman ileri giderken de kullandığımdan ve ileride takılacak ikinci kamera için gerekli tetiklemenin de geri vites müşüründen değil doğrudan alınması gerektiğinden sistemi anahtarlı yaptım.  
Resimde gizlenmiş anahtar gözükmektedir.
Geri görüş kamerası anahtarı ve 3A sigorta.






















Montaj sırasında daha önce montajını yaptığım yüzlerce elektronik aygıtta olduğu gibi orijinal ekipmana zarar vermeme, estetiği bozmama ve güvenli çalışmayı sağlama öncelikteydi. Bu nedenle anahtar neredeyse tamamen görülmez ancak elle kolayca erişilebilir bir konumdadır. Resim çok alttan çekildiğinden sigorta ile birlikte görülüyor. Sigortayı olası bir arızada mevcut gizli sigorta paneline ulaşmayı gerektiren kapağı açmak zorunda bırakmaması için dışarıda konumlandırdım.Anahtarların normal sürüş pozisyonunun çok altında bile görmek mümkün değil.
Anahtar karşıdan bakıldığında görülemiyor.


















Harici anahtarlamanın bir diğer artısı da iki girişli ekranın boşta kalan girişine ön ya da başka bir konuma yerleştirilecek diğer ekranı da seçtirebilecek olması.Bunun için de geniş açılı kamera arayışındayım. Muhtemelen bu da öne yerleştirilmiş bir seyir kamerası olacak.

Elektriği kontaktan geçirilmiş olan sigorta panosunun boştaki bir 12V pininden nizami şekilde aldım.













Resimde görülen kablo çok kısa. Hemen sigorta başlıyor ve o şekilde devam ediyor.Titreşim ve olası ezilmelerden kaynaklı onlarca kısa devre ihtimali sigorta sayesinde tehlikeli olmaktan uzak...

Düzenli yapılan her elektrik işinde olduğu gibi ortalık biraz dağılıyor.



















Kameradan çıkan kabloların kabine sokulması sırasında daha çok zorlanacağımı düşünmüştüm ama çok da zorlamadı. Bagaj sacının tampona kıvrıldığı kirişlerde kabine ayrılmış tapalı havalandırmalar var. Tahminim bu tapalar olası bir nemin çabuk kuruması için gevşek tipte tapalar ve kabloları buradan geçirerek bagajın kilit tarafındaki plaka arkası diyebileceğim bölümüne ulaşmak kolay.Tabi tapayı kabloya uygun kesip eğer varsa açık kalan bölümü silikon vb bir malzeme ile izole etmek şartıyla.

İzolasyon tapaları.İç içe geçer yapıda.


Tapa konumu alttan görünüş(tampon arkası)
Kilit arkası bagaj içinden görünüş.




Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Ses sistemi

5500. Km