5500. Km

Evet Tce ile 5500'lü rakamlara geldik...

 

Bunlar arasında artık uzun yollar-ağır trafikler-sıradan şehir içi yolculukları vs. hepsi var. Yani yorumlar aslında her bir km ile ön yargılardan biraz daha uzaklaşıp tecrübelere yaklaşıyor. Bu da cümlelerimizi teknik anlamda daha değerli hale getiririyor. Gerçek bir panik fren yapmadan ani fren tepkilerini tam olarak nasıl bilemiyorsak, hangi virajda ne tepki vereceğini de yeni bir virajla tanışmadan bilemiyoruz. Tabi bu gibi konularda aslında 20.000 lere geldim de diyebilirim çünkü Tce ile 5000 lerde olsamda 1.2'yi de hesaba katınca Clio ile 20000 km' lerde sayılırım. Lastik markalarının da aynı oluşu yorumları kolaylaştırıyor. Ama bence daha düşük devirde daha etkili olan Tork gücü nedeniyle uzun vadede Tce'nin ön lastikleri 1.2 den daha hızlı aşınacaktır. Çünkü zaman zaman kendi kendine verdiği gaz tepkimelerinin de etkisiyle ön tekerleklere gereğinden fazla tork aktarılıyor. Bu da ya istenenden sert hızlanmaya ya da ASR ile engellenmeye çalışılan patinaja sebep oluyor. Bunun için Joy larda bulunmayan ama genel olarak Joy kullanıcılarının da sonradan ilgili parçayı alarak aktif ettiği ECO modunu kullanmak gerekiyor. Bunu bugün denemeyi planlıyorum çünkü özellikle şehir içinde ani ve büyük basınçla gelen Turbo, güç ihtiyacı bakımından eğlenceli olsa da sakin sürüşün sarsıntısızlığına engel oluyor. Eco ile gaz komutları biraz ağırlaştırılabilirse bunun tüketime ve hatta doğru kullanımla motor ömrüne de olumlu etkileri olabilir. Benzin tüketimi için ise benim kendime has rotalarım ve kullanım şeklim ile 6,2lt/100km değerinde dolaşıyorum diyebilirim. Yani şu an aşağı yukarı böyle en azıdan.

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Ses sistemi