26.000km ilk bakım sonrası
Merhabalar.
İlk bakımı olması gerekenden yaklaşık 4000km ve 2 ay kadar süre aştıktan sonra ancak yaptırabildim. Önceki başlıkta tahim ettiğim gibi Mais İstinyede değil Esenyurt Bika'da yapıldı bakım. Çok memnunum diyemem. Memnuniyetsiz denecek kadar kötü birşey de yaşamadım ama bir daha gider miyim bilmiyorum. Daha şeffaf olunabilirdi gibi geliyor. Bunu yaptırmaya ticari sebeplerden mecbur olanların ve arabasına değer verenlerin dışında kimse artık yetkili servisleri tercih ediyor olmadığından ayrıcalıklı bir servis tecrübesi bekliyordum belki de. Nüfusun ve haliyle diğer müşterilerin de yoğun olduğu bika gibi yerlerde bu özel hissetme beklentisi pek karşılanabilir değil anlaşılan. İstinye daha büüyük hacmine rağmen bunu kesinlikle yapabiliyordu. Bunu daha önceki 1,2 Clio da kesinlikle tecrübe ettim. Aracı sorunsuz teslim alıp 1300 tl ödemesini yaptıktan sonra teslim aldığımservisin verdiği bakım kontrol çizelgeleri varsayılan olarak öylesine işaretlenmiş izlenimi veriyor. Bunların resimlerini eklemiş olacağım. Ayrıca bitmiş halde teslim ettiğim cam yıkama suyunu da sanırsam çeşme suyu ile tamamlamayı uygun görmüşler. En küçük bir deterjan ya da alkol izine rastlayamadım. Kış mevsimi için büyük risk...Hem görüş güvenliği hem de su deposunu dondurarak patlatabilme riski açısından. Suyla tamamlama işi doğal olarak geri kalan bakım kalemlerinde de gösterilen özen konusunda beni şüpheye düşürdü. Abartıyor olmam ihtimaline rağmen bu bir dahaki bakımı orada yaptırmayacağımı garanti etmem için yeterli. Yağ ve soğutma suyu seviyeleri ise olması gereken seviyelerde idi.
Gelelim negatif değerlendirmelere.
Sesli çalışan şanzıman bunu aynı şekilde sürdürmeye devam diyor. Geçişler kötü değilse bile kesinlikle keyifli değil. Aks ya da şanzımanın yapısından olup olmadığına henüz emin olmadığım bir boşluk hissi de teslimattan bu yana var. Bunu ancak bir video ile tam olarak ifade edebilirim sanırım. Bu tür boşlukların tespit ve tarifi için clio da bir zorluk daha bulunuyor ki bu ayrı bir başlık olarak da eleştirdiğim bir sistem olan elektronik kontrollü gaz kelebeği. Direkt olmak konusunda eksiklikleri olan bu sistem ekonomi ve konfor amacıyla iyi niyetli tasarlanmış olmasına karşın tecrübeli sürücüleri sinirlendiren gecikme ya da kendi kendine karar almaz davranışlarına sahip. Vites geçişleri sırasınra farklı viteslerde farklı gaz bırakma süreleri kararı veren bu sistem clio'yu bir limuzin şçförü gibi akışkan, hiçbir vites büyütme-küçültme hissini yaşatmama amacıyla sürmeye kalktığınızda buna engel teşkil ediyor. 1. viteste tekerler torkunun çok yüksek olduğu esnada turbonun da devreye girerek gaz komutunu vermek istediğinizden daha sert vermenize neden olup düşük ivmeli ilk kalkışları imkansız kılıyor. Vites büyütmelerinde ise gaz pedalını debriyaja basmadan hemen önce bırakmanız şartıyla prüzsüz geçiş mümkün oluyor. Tam olarak aynı anda debriyaja basıp gazı bırakarak bir vites üste geçerseniz sistem gazı ayağınızı çektikten daha geç bir sürede bırakığı için gerçekleşmiş vites büyütmesi sonrası debriyajı makul sürede bırakmış olmanıza rağmen o esnada olması gerekenden yüksek devirde dönen motor ile şanzımanın birleşmesi nedeniyle istemediğiniz bir öne atılma olabiliyor. Ancak bunun gerçekten yüskek sürüş konforu bekleyen uzman denebilecek sürücüler dışında farkedilemeyecek miktarlarda sorunlar olduğunu hatırlatmakta fayda var. Kısa haliyle gaz komutlarında motorun verdiği tepkilerin olması gerektiği kadar net olmadığı şeklinde özetleyebilirim konuyu.Yüksek vitesli yavaşlamalarda ise sistem stop etme riski algısıyla erken davranarak sizin yerinize gaza basıyor. Bu titreşime neden oluyor. Sonlandırmak için debriyaja basarsanız yük altındaki motoru sistemden ayrımanıza bağlı devir yüksekliği milisaniyeler bazında da olsa devir saatinden görülebiliyor. Bu düşük viteslerde yaşanırsa debriyaj yaylarının ani kurtulmasına bağlı sallantı da hissedilebilir. Dediğim gibi bunlar biraz yüksek seviye beklentiler, sıradan sürücü bunların farkına dahi varmayabilir. Ama elektronik bir sistemden en azından yerini aldığı telli sistem kadar keyif alma beklentisi de abartı değil bana kalırsa.
Yorumlar
Yorum Gönder