Clio ile daha mutlu olmanın kısayolları.

 Git gide uzayan aralıklarla olsada Clio hakkında bilgiler vermeye tabi ki devam ediyoruz. Aslında bu birikmeler paylaşım sıklığını azaltıyor ancak verdiğim bilgilerin güvenilirlik ve kalitesinide o ölçüde artırıyor.

 Bugün biraz daha detay konuları ele almak istiyorum. Bazıları dayanıklılığın daha uzun sürdürülebilmesi ile ilgili bazıları ise kullanım verimliliğini artırmakla. Araç yanına her gittiğimde bir yenisi aklıma gelen bu konuya dahil bir sürü şey var. Bahsederken kolay olan bu tür şeyleri yazarak ifade etmek kayda geçebilmek açısından kesinlikle daha verimli ancak yine de sözlü ya da görüntülü olarak ifade etmekten daha zahmetli. Neyse birileri yapmalı sonuçta... Ya da yapmalı mı ? 

Dayanıklılıkla başlayalım. Hemen tüm güncel Renault modelleri gibi Clio'nun dayanıklılığı "tutarsız" olarak özetlenebilir. Yani taş gibi olabildiği alanlar da var Lada sınırlarında dolaştığı yerler de. Neyse ki bu olumsuz konular genellikle aracı hareketsiz bırakabilecek önemde yerler değil. Daha ziyade konforla ya da estetikle ilgili parçalar.

Alüminyum kaputtan bahsederek başlayabiliriz. Kültürümüzün vazgeçilmezlerinden 3m'den kaput bırakma ve kaputa oturma hastalıklarına karşı bu yaya güvenliğini dikkate alarak yumuşak ve hafif tasarlanan kaput çok dayanıklı sayılmaz. Bu amaca yönelik bir dizayn ancak bizim kültürümüzle pek uyumlu değil. Buna dikkat etmezseniz farları hiza aldığınızda kaputun ucunun daha aşağıda olduğunu göreceksiniz. İkinci el araç olarak Clio seçecekler için de iyi bir değerlendirme parametresi sayılabilir.  Kapatma işlemi aslında kolay olmakla beraber bizim zoru seçtiğimiz konulardan biri. 30-40 cm gibi bir mesafeden bırakıldığında kendi ağırlığı ile güvenle kapanan bu parçayı çok yüksekten bırakmak kilit mekanizmasını, çok alçak bırakarak yarım kapanmasını elle tamamlamak da kaput ucunu bozuyor. Oysa ki bırak 40cm 'den mis gibi kapanan kaputun ok gibi dümdüz dursun...

Araç gövdesinden devam edelim. Kapı gergileri... Clio ya özel sorunlar arasında değil aslında. Hatta Fluence gibi belalı denebilecek modeller var. Bunlarla ilgili iki alt başlık var. Aşırı kullanımda kendini ve pimlerini aşındırarak sesli çalışma ve açma yönünde aşırı zorlanarak kapıya ya da kapı direk sacına zarar verme. Rüzgarın ya da yerçekiminin kapıyı açma yönünde çok fazla zorlayabileceği pozisyonlarda kesinlikle kapıyı sıkıca tutun ve gergilerin aşırı gerilmesini engelleyin. Bu şekilde Clio'nun kapıları size asırlarca hizmet etmeye devam edecektir. Bir taksi olduğunda ve hergün eziyet gördüğünde de bu kapılar yıllarca sorunsuz çalışıyor ama bunu yaparken çıkardıkları ses sizin ne tür bir otomobil delisi olduğunuza göre çok rahatsız edici ya da tamamen önemsiz olabilir.

Devam ederiz akla geldikçe

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Ses sistemi

5500. Km