1.2 16V' den 0.9 Tce'ye geçiş
Birbiriyle tamamen aynı ancak farklı motorlara sahip iki aracı değerlendirme fırsatım daha önce olmamıştı. Eğer sürdüysemde hatırlamıyorum. 1.2 olanı ile ilgili çekiş eleştirileri daha popüler iken alttan alttan bir de sanırım Turbo'dan korkan ve bazen haklı sebepleri de var gibi gözüken kullanıcıların yaydığı 1.2 ler makbul söylentisi de var. Hatta ben aracı böyle birine sattım. Burda kullanıcıları ya da kullanıcı beklentilerini ikiye ayırarak bir perspektif belirlemek daha doğru. Çünkü bakış açısı ve beklentiler dikkate alındığında iki tarafı da haklı çıkarabilecek konular var. Mesela uzun ömür konusu. 1.2 motor küçük değişiklikler dikkate alınmazsa nerdeyse 20 senedir çeşitli araçlarda kullanılan bilinen genel bir sorunu olmayan bir makina. LPG gibi şeylerle tecavüze uğramadıkça 200-300.000km yapmış örnekler bolca mevcut. Kusursuz değilse de güvenilir bir makina. En azında yenileme masraflarının çok yüksek olamayacağı seviyede bir teknolojinin ürünü. Kendiliğinden ya da sizin hatanızla ömrünü tamamladığında yenilemek korkunç rakamlara çıkamaz.
0.9 Tce için henüz bu kadar zaman geçmedi. Bazı versiyonlarda bugün giderilmiş olan yağ eksiltme sorunları da sık duyulan şeyler arasında. Giderildiğini kendi aracımda kısmen sınayabildim çünkü özellikle yeni iken yağ eksiltme konuları çok konuşulmuş geçmişte. Ben 3000km civarlarında henüz yağ çubuğunda bir milimetre dahi değişiklik gözlemlemedim. Üretici 800.000km ye kadar test edilmiş örneklerden bahsediyor. Doğru dahi olsa er ya da geç işin sonuna gelindiğinde oluşacak yenileme masraflarının aynı olmayacağı kesin. Daha yüksek teknolojili parçaların ve özellikle Turbo'nun yenileme maliyetleri hepimizin malumu.
İki motor arasındaki henüz tahmini denebilecek uzun süreli masraf haritaları gördüğünüz gibi biraz farklı. Ancak burda bir Clio'yu ne kadar süre kullanmak isteyeceğiniz ya da ne kadar kullanılmış bir Clio aldığınız sorusunun cevabı tercihe etki ediyor. Benim gibi garanti süresinin yarısında araç değiştirmeyi seçen birisi için hiç görülemeyecek 300.000km deki performans ya da maliyetler önemsiz kalabilir.
Yorumlar
Yorum Gönder