Geri görüş kamerası montajı. Geri manevralarda daha önce kullanıyor olduğum daha büyük ve ağır olan BMW 520i aracımı rahatlıkla park edebiliyor olmama karşın Clio'yu hem yeni boyasını çizmekten çekinmekten dolayı hem de yüksek cam eşikleri ve küçük pencerelerinden dolayı parketmekte zorlanıyordum. Bu kısa zamanda alışılabilecek ve ortadan neredeyse tümüyle kalkabilecek bir durum olmasına rağmen alınan risk boya hasarı ile ilgili olduğundan kamera uygulamasını hayata geçirmeye karar verdim. Bunun için bir kameralı plakalık, bir ekran ve gerekli bağlantı parçaları temel ihtiyaçlar. Teybinde bir video girişi olan arkadaşlar bu konuda daha şanslı.Sadece bir kamera bağlantısı ile teybin ekranından park manevralarına destek almak mümkün. Benim bağladığım sistem ise harici bir ekran ve kameradan oluşuyor. Bunun teyp ekranına göre artıları da var aslında. Birincisi yanaşırken teybin açık olmaması zorunluluğu. Eğer görüntüyü teybe verecekseniz doğal olarak teybin açık olması gerekiyor. Be...
Bu blogdaki popüler yayınlar
Bursa Cumalıkızık
6 derece civarlarında gerçekleşen Esenyurt-Cumalıkızık köyü yolculuğu çok olumlu geçti. Buna planlananın dışında bir uludağ ziyareti de eklendiğinden tam bir uzun yol ve zor koşul testi de gerçekleştirilmiş oldu. -5 derecelere kadar düşen ısılarda tecrübe etme fırsatı bulduğum Bridgestone Blizzak lastikler de en küçük bir kaymaya mahal vermeden ıslak kuru ve buzlu yol testlerini geçirdi.Tırmanışın yükselttiği yakıt ortalaması tam düz yol ve 75-90kms sabitleme ile 5.1 gibi iken tırmanış sonrası eve döndükten sonraki son ortalama yine çok iyi denebilecek bir rakam olan 5.6 civarında okundu. Videodaki düşük sabitleme rakamlarına aldanmayın. Daha sonra üzerilerine çıktım.
5500. Km
Evet Tce ile 5500'lü rakamlara geldik... Bunlar arasında artık uzun yollar-ağır trafikler-sıradan şehir içi yolculukları vs. hepsi var. Yani yorumlar aslında her bir km ile ön yargılardan biraz daha uzaklaşıp tecrübelere yaklaşıyor. Bu da cümlelerimizi teknik anlamda daha değerli hale getiririyor. Gerçek bir panik fren yapmadan ani fren tepkilerini tam olarak nasıl bilemiyorsak, hangi virajda ne tepki vereceğini de yeni bir virajla tanışmadan bilemiyoruz. Tabi bu gibi konularda aslında 20.000 lere geldim de diyebilirim çünkü Tce ile 5000 lerde olsamda 1.2'yi de hesaba katınca Clio ile 20000 km' lerde sayılırım. Lastik markalarının da aynı oluşu yorumları kolaylaştırıyor. Ama bence daha düşük devirde daha etkili olan Tork gücü nedeniyle uzun vadede Tce'nin ön lastikleri 1.2 den daha hızlı aşınacaktır. Çünkü zaman zaman kendi kendine verdiği gaz tepkimelerinin de etkisiyle ön tekerleklere gereğinden fazla tork aktarılıyor. Bu da ya istenenden sert hızlanmaya ya da ASR...
Yorumlar
Yorum Gönder