Geri görüş kamerası montajı. Geri manevralarda daha önce kullanıyor olduğum daha büyük ve ağır olan BMW 520i aracımı rahatlıkla park edebiliyor olmama karşın Clio'yu hem yeni boyasını çizmekten çekinmekten dolayı hem de yüksek cam eşikleri ve küçük pencerelerinden dolayı parketmekte zorlanıyordum. Bu kısa zamanda alışılabilecek ve ortadan neredeyse tümüyle kalkabilecek bir durum olmasına rağmen alınan risk boya hasarı ile ilgili olduğundan kamera uygulamasını hayata geçirmeye karar verdim. Bunun için bir kameralı plakalık, bir ekran ve gerekli bağlantı parçaları temel ihtiyaçlar. Teybinde bir video girişi olan arkadaşlar bu konuda daha şanslı.Sadece bir kamera bağlantısı ile teybin ekranından park manevralarına destek almak mümkün. Benim bağladığım sistem ise harici bir ekran ve kameradan oluşuyor. Bunun teyp ekranına göre artıları da var aslında. Birincisi yanaşırken teybin açık olmaması zorunluluğu. Eğer görüntüyü teybe verecekseniz doğal olarak teybin açık olması gerekiyor. Be...
Bu blogdaki popüler yayınlar
Ses sistemi
Ses Sistemi Hakkında. Yaptığım gözlemler ve diğer kullanıcıların yorumları dikkate alındığında 2016-17 öncesi Clio'ların ses sistemleri neredeyse hiç görecelilik içermeksizin kötü. Üstelik birkaç farklı yönden kötü. Öncelikle '17 öncesi model yılına ait Joy modellerde arkada hoparlör yok. Bu yetmiyor arka kapılarda hoparlör tesisat kablosu da yok. Orta direğe kadar çekilmiş ancak burdan sonrası için körüklerden vs. geçirmeyi gerektiren, işe yaramaz denebilecek bir yarı-tesisat var. Touch ve Icon gibi yüksek donanımlı paketlerin yüksek performanslı Media-Nav sistemlerinin keyfini ise adedi 4'e çıkarılmış olmasına rağmen bu düşük kaliteli hoparlör sistemi tırpanlıyor. Hem 2017 öncesi hem de Joy da bulunan teypten ise hiç bahsetmiyorum ki o en düşük seviyeli aygıt. Aslında memnun olunmayan fabrika çıkışı ses sistemleri konusu Renault Clio'ya özgü bir konu değil. Birçok markanın farklı modellerinde benzer şikayetler duymak mümkün. Burada biraz sürücünün beklentisi d...
5500. Km
Evet Tce ile 5500'lü rakamlara geldik... Bunlar arasında artık uzun yollar-ağır trafikler-sıradan şehir içi yolculukları vs. hepsi var. Yani yorumlar aslında her bir km ile ön yargılardan biraz daha uzaklaşıp tecrübelere yaklaşıyor. Bu da cümlelerimizi teknik anlamda daha değerli hale getiririyor. Gerçek bir panik fren yapmadan ani fren tepkilerini tam olarak nasıl bilemiyorsak, hangi virajda ne tepki vereceğini de yeni bir virajla tanışmadan bilemiyoruz. Tabi bu gibi konularda aslında 20.000 lere geldim de diyebilirim çünkü Tce ile 5000 lerde olsamda 1.2'yi de hesaba katınca Clio ile 20000 km' lerde sayılırım. Lastik markalarının da aynı oluşu yorumları kolaylaştırıyor. Ama bence daha düşük devirde daha etkili olan Tork gücü nedeniyle uzun vadede Tce'nin ön lastikleri 1.2 den daha hızlı aşınacaktır. Çünkü zaman zaman kendi kendine verdiği gaz tepkimelerinin de etkisiyle ön tekerleklere gereğinden fazla tork aktarılıyor. Bu da ya istenenden sert hızlanmaya ya da ASR...
Yorumlar
Yorum Gönder