2500 KM

2500 Km...

Yaklaşık 300km çapında bir coğrafi alanda, değişken hız ve zamanlarda yaklaşık 2500km tamamlandı.Aslında bu ay Kayseriye gidip gelmek gibi bana çok iyi bir test sonucu üretecek yolculuk planım iptal olmasa Odometrem 4000'li rakamlarda olacaktı.Tüm yol sıcak diyebileceğimiz havada yapıldı. Daha sonra başka bir ana başlık olarak incelemeyi düşünsemde klima performansının kesinlike iyi olduğunu belirtmek isterim.
 Clio kullanıcıları ya da potansiyel alıcıları internette biraz araştırma yaptıklarında ''Rüzgar sesi'' alt başlıklı birden fazla şikayetle kolayca karşılaşabilirler. Bende birçoğunu gördüm,okudum.. Konu olumsuz eleştiri olduğunda eğer çok büyük çoğunluk aynı şeyden şikayetçi değilse konuyu bireysel olarak inceleyip kendi fikrinizi edinmenizi tavsiye ederim. Clio için Rüzgar konusu buna iyi bir örnek. 2016 öncesi araçlarda bu şikayet yoğunluğu neredeyse %100. Ama daha sonraki model yıllarında biraz karmaşıklaşıyor. Çünkü üretici açık şekilde cam ve kapı fitillerinde değişiklik yapmış. Kusuruz bir iyileştirme olduğunu söylersem taraflı konuşmuş olurum ancak sınıfı dışında bir rüzgar gürültüsü aldığını söylersem de haksızlık yapmış olurum.   Ancak doğrudan rüzgar sesi konusuyla alakalı olmasa da bahsetmeye değer bulduğum aerodinamik bir konu var; Yan Rüzgar. Geniş ovaların, yamaçların ortasından geçen yollarda eğer yan rüzgar güçlüyse bunu Clio'nuzda hissetmeniz çok zor değil. Ani yön değişikliklerine hızlı direksiyon kolayca cevap veriyor ama yükseklik ve geniş yan alanlar nedeniyle yan rüzgarlardan ortalamanın üzerinde etkileniyor. Sınıf olarak doğru bir referans oluşturamayacağı düşünülse de diğer aracım olan 91' model BMW 520iA kesinlikle kıyaslamaya bile değmeyecek farkla bu konuda çok daha başarılı. Ancak bu fark sizede Clio nun yan rüzgar sorunu gibi bir izlenim oluşturmasın. Sınıfının çok uzağında ve bir zaafiyete sahipmiş gibi algılanmasını istemem ama önemli bir parantez olarak bahsetmeden geçmek de doğru olmazdı.

 Tüketimde öngörüldüğü gibi bir azalma gerçekten görülmeye başlandı. Daha fazla sıkıştırmama rağmen bunu tüketimde artış olarak ölçemiyorum.Farklı yakıt alımlarında farklı sürüş tarzları benimsiyorum. 5000km gibi olacağını hesapladığım rodaj bitimi kilometrelerine geldiğimde daha somut verilere dayanan bir tüketim başlığı da açacağım tabii.

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Ses sistemi

5500. Km