Merhaba değerli okuyucular.

 Bir arama ya da bir kısayol tıklaması ile yazıma ulaştığınıza göre Clio muhtemelen ortak noktamız. Gerçekten çok hızlı diyebileceğim bir satınalma sürecinden sonra 2019 Temmuz itibariyle bir Clio 4 1.2 75Hp benzinli JOY donanım paketli bir araç sahibi oldum. Aracı aldığım dönemde 5. nesil tanıtılmış ancak henüz satışına başlanmamıştı. Blog'u detaylandırabilmem için zamana ihtiyaç olacak ama bir süre sonra değerli bilgileri adil yorumlarla okumanız mümkün olacak.


Teslim alınmadan önce

















Hali hazırda bu araç dışında 98' Peugeot 306 1.8 8V XR AT ve 91'model BMW 520iA araca sahiptim.Sahiptim diyorum çünkü 306 ÖTV avantajı sağladıktan sonra Gebze'de ebedi istirahatgahına çekildi. BMW ise pişmanlık riskinden dolayı beklemede.Biraz da ayrılamıyorum açıkçası. Üstelik varlığı Clio'nun yıpranma oranını da azaltıyor doğal olarak.Çünkü onu da kullanmaya devam ediyorum. Aküsü, lastikleri vs. şeylerdeki zaman aşınmalarının önüne geçebilmek için buna mecburum da.

MAİS'in Aldığım dönemde bayilerden yapılmasını istediği indirim ve yazılı olmasa da sözlü olarak sağlanmış bir Metalik boya ve Stepne hediyesi vardı. Normal şartlarda her iki özellik de ödeme gerektiren opsiyonlar.
Hiçbir plan hesaplama vs. yapmadan girdiğim BİKA-Esenyurt'tan bu aracı alarak çıktım diyebilirim. İkinci el Ranger-BT50-Navara gibi planlarım vardı ama bunlar sadece aklımdan geçen olgunlanmamış fikirlerdi. Takdir edersiniz sınıf olarak da bu araçla uzaktan yakından alakaları yok.

 Dağ bayır seven, hobileri gereği buraları ziyaret eden biriyim. Fotoğraf ve Amatör telsizcilik boş zamanlarımda otomobillerden sonra gelen en büyük zevklerim. Merak edenler için bunlarla ilgili birkaç cümle daha yazarım ileride. Kaçınılmaz olarak bu araçla da yolları kesişecek zaten. Ya bir anten takar ya bir yere çekime gideriz mutlaka.


Sahiplenme maliyeti ve rakiplerin değerlendirilmesi.


Öncelikle fiyat. Temmuz 2019 da bu aracı bayiiden Joy paket metalik renk ve stepne ile çıkarmanın bedeli 75.132,85 TL.
Bana maliyeti hurda indiriminden faydalandığım için daha düşük oldu ama kafa karışıklığı yaratmaması ve bir referans noktası olabilmesi için normal fiyatı belirtiyorum.

Tam adı Renault Clio Joy 1.2 75 bg (Metalik) şeklindedir. Aracı aldığım sırada Renault'nun internet sitesinde liste fiyatı 82.000 TL idi.

Dediğim gibi süper hızlı bir karar aşaması oldu ancak Migros'tan makarna alır gibi de almadım tabii.En yakın tahmin edebileceğiniz gibi FIAT Egea. Dürüst olmak gerekirse Egea da Clio'dan daha az yakışıklı bir araç değil. Hatta hacim olarak belirgin avantajları var. Ancak benim gibi başlangıç paketi arayan müşterileri için en küçük motor seçeneği olan 1.4 Fire Clio daki 1.2 motora göre neredeyse savurgan denebilecek nitelikte.Bunu görmezden gelebilecek benim gibi Benzin aşıkları için diğer engel ise güvenlik. Sonradan eklenmiş bazı güvenlik donanımları ile bile Euro Ncap'ten 4 yıldız ancak alabiliyor. Ve bu eklentiler olmadan 3 Yıldız aldığı eski tarihli bir test daha var. Herşeyi mükemmel olup tek farkı Ncap olsaydı kararımı etkiler miydi bilmiyorum ama biraz da filo görüntüsü, bayi ilgisizliği, yorum karmaşası vs beni Clio ya yöneltti. Seçimimi yapmış olmama rağmen Egea almış kimseye keşke Clio alsaydın demek istemem. Adil olabilmek için biraz dolaşmış olmak gerekebilir. Ben içine bile oturmadığımdan derinlemesine yorum yapamıyorum.

Egea NCAP Test

Clio NCAP Test

Bunlara ek olarak diğer uzak adaylar diyebileceğim Hyundai i20 pahalı, PSA 301/C'Elysee ise süper filo-kiralık görünümlü geldiği için neredeyse hiç bakmadım. Bunlar kuşkusuz kötü araçlar değiller. 301 bakım masraflarının düşük tutulmasına ve uzun ömre dayalı tasarlandığından eminim kullananları mutlu edecektir ama bana nedense Honda City'ye benzer ortadan geniş alttan daralan profili nedeniyle çirkin değil ama ucuz görünüyor. Bu belki aşırı detaycı denebilecek görsel yorumu daha az olmakla birlikte Egea için de yapabilirim. Küçük bir platform, kısa dingil mesafesi üzerine büyük sac levhalarla genişletilmiş araçlarda bu görüntü kaçınılmaz oluyor. Peugeot'da 1.2 motorunun 3 silindirli olması da hoş olmayan bir dezavantaj benim için.

Fiyat farkı Hyundai gibi Fiesta'yı da adaylar arasından çıkarıyor. Ama ikinci el düşünenler için dişli bir rakip olabilir. Onda da küçük motor seçenekleri var, iç hacim çok benzer ve günvelik aynı hatta yol tutuş konusu tartışmalı olsa da belkide daha iyi.

Marka içi diyebileceğim Sandero ve Symbol de güvenlik zaafları olan ve Clio'ya kıyasla önemli sürüş kalitesi farklılıkları olan araçlar. İlginç bir şekilde ikisini de seviyor ve beğeniyorum ama benim sıfır olarak bayiden çıkarmak isteyebileceğim araçlar değiller. Üstelik satınalma sırasında Symbol ile fiyat farkı süper az (4.500TL) Sandero ise bir kampanyaya haiz olmadığından olsa gerek daha pahalı idi. 10.000 daha ucuz olsaydı daha yavaş gitmeye razı olarak güvenlik açıklarını zihnimde kapatabilirdim belki. Clio ile de uçmayacağız ama en azından bi şekilde biraz hızlandıysak yön değiştirmemiz, frenlememiz falan dengeli olsun diyenler Clio seçmeli.Bu arada sözünü ettiğim güvenlik zaafları benim fikrim değil ölçülmüş gerçekler. Aşağıdaki videoları izleyerek ne dediğimi daha iyi anlayabilirsiniz.






Dev Soru İşareti: Yakıt Tüketimi.

Öncelikle yakıt tüketimi konusunun kullanımdan kaynaklanan göreceliliği ile ilgili birşeyler yazmak istiyorum.İnternette Blog, YouTube yorumu, Facebook yazısı gibi kaynaklarda neredeyse sınırsız diyebileceğimiz yakıt tüketimi yorumuna rastlamak mümkün. Malını kötüleme sanmaktan mıdır, milli olarak taraf tutma sapkınlığımızın bir yansıması mıdır bilemiyorum ama bu konuda objektif denebilecek bir yorum ya da fikir bulmak neredeyse imkansız. Şu an itibariyle aracın toplam katettiği mesafe 800km civarında ki bu hala rodaj süresi içinde olduğu anlamına gelir. Kelimenin tam anlamıyla karman çorman bir sürüş modeli ile kullanıyorum diyebilirim. Birkaç defa yüksek devir çeviriyorsam bir süre de yüksek vites düşük devir ilerliyorum. Ama yüksek devir çevirmeleri sınırlı sürelerde tabii. Hatta kullanma kılavuzunda 3000km'ye ulaşana kadar 3500devirin geçilmemesi tavsiye ediliyor.Büyük oranda buna uyuyorum diyebilirim. Şu an bu kullanım ve mesafe ile tüketimim ortalama ekranında 6.8lt/100km. Bu aynı zamanda bir utanç kaynağı olan 7tl lik benzin litre fiyatıyla aracın şehir içinde 47krş yaktığı anlamına geliyor. Benzini sadece Shell'den ve sadece V-Power olarak alıyorum. Çok yakında uzun yol tüketimini de belirleyebileceğim bir seyahatim olacak. Yaklaşık 1700km planlıyorum. 5lt'nin hemen altında biryerleri yakalayabileceğimi düşündüğüm bu tüketim değerlerini de tüm detayları ile burada paylaşacağım. Fabrika verisi olan 4.7lt/100km dikkate alınırsa bu rakam için şimdilik 33krş diyebiliriz. Bakalım gerçekleştirmek ya da altına inebilmek mümkün olacak mı...
LPG den öncelikle aracı kesme biçme içerdiğinden, daha sonra nedense karizmatik olmaktan çok uzak hissettiriyor olmasından dolayı iğreniyorum. Bende kaldığı sürece bu araca LPG takılmayacak. Benzin 14lira da olsa düşünmüyorum. Öyle almış olsam itirazsız kullanırdım ama bu haline asla taktırmayı düşünmüyorum. Kullananların tüm itirazlarına rağmen LPG nin uzun vadede motora verdiği zarar tartışmasız bir teknik gerçektir. LPG kötüdür demek istemiyorum ama kendisine özel tasarlanmamış her motora er ya da geç zarar veriyor. Ancak bu araçta kullanılması halinde tüketimin maliyet olarak en az %30-40 düştüğü de bir gerçek.
Bunların bir çoğu belki de ilk birkaç sahibine yansımayacak ama LPG benim için;

  • Benzinden daha yüksek oktanlı (bu bir avantaj değil)
  • Daha yüksek yanma ısısı oluşturuyor (Yanma odası-Subap hasarları)
  • Montajı sırasında açılan sayısız delik çoğu zaman özensiz ve pas koruyucu önlemler alınmıyor. (uzun vadede çürüme)
  • İlk montaj maliyeti.
  • Kapalı yeraltı otoparklarına girememek. (İstanbulun en iyi AVM lerinde vebalı muamelesi)
  • Bakım-Ayar masraflarına LPG unsurlarının eklenmesi.
  • Garanti ile ilgili sayısız sorun.
  • Kaçak-Güvenlik sorunları
  • Zaten küçük olan bagajın, değilse stepnenin tamamen kaybı demek.
 Bu yüzden bunun uygulanması masrafları maliyetleri bakımları konularına değinmeyeceğim.

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Ses sistemi

5500. Km